keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Peukut pystyyn!

Oli aika kutoa taas paremmalle puoliskolle hanskat. Hän on niin ahkera pyörän vaihteiden vaihtaja, että peukut kuluvat hanskoista hyvinkin äkkiä. Nyt piti keksiä jotain vahvennusta peukkuihin, että ne kestäisivät vähän kauemmin. Kokeilin Regian vahvistuslankaa, jotan kudoin alkuperäisen langan lisäksi peukaloihin.


Malli / Pattern: Perushanskat
Lanka / Yarn: Drops Baby Merino, Regia Forsterkningsgarn
Puikot / Needles: 2½ mm
Langankulutus / Yarn consumption: 58 g

Aika näyttää miten peukut kestävät kulutusta. Pidetään peukkuja!

My significant other needed a new pair of gloves, because the thumbs in the old ones were beyond repair. This time I used a special yarn that should be more durable. I used it in the thumbs together with the other yarn. Let's hope it works!

4 kommenttia:

Satu kirjoitti...

Voi miten hienot! Sormikkaiden neulominen on kyllä mun akilleen kantapääni.

Cherry G kirjoitti...

Hienot!

Löysit siis ihan oikeaa, tuohon tarkoitettua lankaa?
Hyvä juttu enivei :)

Voi että, kuinka mä kaipaan Vaasaan kivaa, trendikästä lankaputiikkia.

Rantapuikko kirjoitti...

Kivat sormikkaat ja vahvistukset. Toivottavasti kestää kulutusta =))

Flikka kirjoitti...

Satu: Kiitos! Mä jotenkin tykkään sormikkaiden neulomisesta. Ne on ollut ensimmäisiä töitä, mistä oon lukioaikoina alottanu ja saanu käsityöinnostuksen.

Cherry G: Joo, Pirjoliisalta löysin. Pirjoliisa onki mun mielestä Vaasan paras lankakauppa, valikoima on hyvä ja kaikkia ihanuuksia löytyy.

Rantapuikko: Kiitos, aika näyttää miten peukut kestävät.